6-8.dubna se již tradičně konala první velká akce sezony a to Jarní cena Brna.

Při loňské Jarní ceně jsme mohli být svědky velice proměnlivých podmínek, kdy se v jeden den vystřídal sníh, déšť i sluneční paprsky.  Letos byl termín ještě o týden dříve, nakonec ale počasí vyšlo na výbornou!

Náš tým původně neměl v plánu startovat, nakonec to ale našim jezdcům nedalo a na závody samozřejmě přijeli.

Jedním z jezdců, kteří dobře reprezentovali náš tým Factory racing byl Lukáš „cage“ Václavovič.

@Lukáš_cage_91:

„Nebyl jsem na tom od ledna vůbec  dobře, čeká mi operace dutin, takže jsem místo cvičení polykal antibiotika, jako lentilky. Se startem na Jarní ceně jsem ani nepočítal. Můj stav se ale zlepšil a i díky pozitivní předpovědi jsem se rozhodl na závody přijet.

Protože jsem se však rozhodl na poslední chvíli, pracovali jsme i na motorce až do pátečního rána.

Tréninky začínaly v pátek od 10ti hodin. V jednu v ráno jsme nakládali motorku do přívěsu v Plzni. Ve dvě hodiny šli spát, v pět ráno vstávali a na devátou již byli v Brně na okruhu.“ Nicméně, rozhodl jsem se motorku mít 100% připravenou už v Plzni.  Na okruhu není prostor nic zkoušet, předělávat, je třeba soustředit se pouze na jízdu. Zvlášť při prvních závodech je důležité začít se cítit na motorce dobře a postupně hledat ten správný rytmus.

Co se týká samotných závodů. Startoval jsem v obou závodech kolem 20té pozice. Nutno říct, že v naší třídě do 600ccm startovalo více než 55 jezdců.

Vždy mi hrozně utekl start. Probudil jsem se až v momentně, když jsem viděl jakým způsobem vyrazil Michal Indy Dokoupil, který startoval až za mnou. Ten hned po zhasnutí červených světel předjel asi 10 jezdců. Já se naopak propadl a to jak v sobotním sprintu, tak v nedělním dlouhém závodě. O to více jsem musel bojovat uprostřed pole, nakonec jsem něco předjel a umístil se v obou případech hned za první „patnáctkou“.

Nicméně hlavně v neděli jsem si závod opravdu užil, závod byl přerušen díky nehodě těsně před polovinou. Po restartu jsem bojoval každé kolo, dvě kola před koncem jsem dojel skupinku Pavel Zima, Karel Brandtner, Staš. Pavel mi nechtěl dát svoji pozici zadarmo, takže jsme několik zatáček jeli vedle sebe. Ale byl jsem silnější na brzdy, takže se mi ho kolo před koncem na „géčku“ povedlo předjet. Na „áčku“ jsem na brzdy předjel i Karla Brandtnera. Bróňu Staše jsem předjel o 4 zatáčky dál, ale předjetí mi v „překlápěčce“ vrátil a trochu poodjel.  Nezbývalo mi nic jiného než zabrat a vše vsadit na poslední šikanu. Pozdní brzdy mi přinesly po návalu strachu i úspěch a já najížděl do cílové rovinky už na čele této skupinky. Musím říct, že jsem si opravdu zazávodil a tak to má být.

Velké díky patří mým kamarádům, kteří mi pomáhali jak přes zimu, tak na okruhu a také naším partnerům: 4PRO, 4SR, Brabax moto, road-fanatics.cz, bez kterých by to rozhodně nešlo.“

Celý on-board můžete vidět zde: